מלחמה בשחיתות הציבורית • 5.5 שנות מאסר לראש עיריית ר"ג לשעבר צבי בר

    דוד לזר 1 Comment on מלחמה בשחיתות הציבורית • 5.5 שנות מאסר לראש עיריית ר"ג לשעבר צבי בר
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (חמישי) גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב – חמש וחצי שנות מאסר על ראש העיר רמת גן לשעבר צבי בר בגין הרשעה על עבירות שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

    לדבריו של השופט צבי גורפינקל, "המסר בגזר הדין צריך להיות ברור וחד משמעי די לשחיתות", בפרקליטות דרשו להטיל על בר עונש מאסר בפועל של לפחות תשע שנות מאסר, וקנס של חמישה מיליון שקלים ולחלט לו רכוש בגבוה השוחד שקיבל בסך 1.9 מיליון שקל.

    השופט הוסיף ונימק כי "החלטותיו של הנאשם – לא מצאתי כי יש בהם בכייה לדורות, אך אין בהם לבטל את עוצמת העבירות. ראש עיר דומיננטי היו לו סמכויות רבות, קבעתי כי כגודל מעמדו של אדם כך גודל אחריותו. חומרת הכרעתו נובעת גם מהסכומים הגבוהים ששלשל לכיסו. התגלתה כאן התנהלות בלתי תקינה ובלתי מוסרית".

    לדבריו, "בר מעורב בכל הפרשות, מי שלוקח שוחד דינו כפל העונש מנותן השוחד. התופעה של לקיחת שוחד מכרסמת באמון אותו רוכש האזרח. קשה מלאכת הענישה בתיק זה. האינטרס הציבורי מחייב לגזור עונשים מכבידים לבער את השחיתות מצד שני אין אפשרות להתעלם מנסיבות אישיות של הנאשם. מרכז הכובד של הענישה נע לעבר שיקול ההרתעה. המסר בגזר הדין צריך להיות ברור וחד משמעי די לשחיתות".

    עוד ציין השופט גורפינקל כי "יש לראות בחומרה גם את התנהלותם של היזמים הנאשמים האחרים, וכי חלקו של הנאשם בר הוא הגדול ביותר הן משום דרגת בכירתו כראש עיר. הנאשם היה לוחם בצה"ל ומחנך, ומעדותו של שאול מופז נאמר שהיה דוגמה ומופת. הוא היווה דוגמה אישית והשאיר את חותמו בצה"ל, ועשה רבות למען העיר בבינוי וחינוך. בר סייע לתושבים רבות והוגשו עשרות מכתבי הערכה ותודות על פועלו. היום הוא בן 80, והוגשו מסמכים רפואיים בדבר מצבו הרפואי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מסכן…
      קשה לראות אדם עם מעמד מכובד בגיל שמונים הולך לחמש וחצי שנים לכלא (בלי קשר לאשמתו)
      יאמר לזכותו שהוא עמד על כך שפארק הלאומי לא ייסגר בפני החרדים תושבי בני ברק.